ikon ikon ikon ikon

logo

E-mail: info(kukac)mecsekzoldut.hu
Tel.: 06- 20-9890-398

A Mecsek Zöldút Magyarország legízletesebb vendégváró úti célja!

Turizmus Online cikk a Mecsek zöldútról

Print Friendly, PDF & Email

Az Utazási kiállításon való részvételnek köszönhetően a látogatókon túl a Turizmus Online is megkeresett minket! Az ezzel kapcsolatos cikk megjelent a Turizmus Online honlapján “Ez egy olyan vállalkozás, mint a Bauhaus!” címmel.

A Mecsek Zöldút Egyesület elnökségi tagja, dr. Németh Ibolya az Utazás kiállításon rávilágított arra, hogy míg több hegységünket jól ismeri a magyar közönség, a Mecsek ebből sajnos kimarad.

Parasztmuffin, csalánszörp, gazvacsora, medvehagyma, cigánylecsó és számos brand kötődik immár a Mecsek Zöldút Egyesülethez, mely 2015-ben Kiváló Európai Desztináció-díjat nyert Brüsszelben.

A Mecsek Zöldút olyan élő, működőképes szellemiség-közvetítő műhely, amely lehetőséget nyújt a helyieknek és az ide látogatóknak a lelki és fizikai rekreációra, az értékek közvetítésére és a fejlődésre. A Mecsek Zöldút tagjai részletesen felkutatták az egyes falvak helyi értékeit, termékeit, szolgáltatásait, programjait, hagyományait, gasztronómiáját, a turizmus fejlesztési lehetőségeit. Elkötelezettek a hagyományos, vegyszer- és tartósítószer-mentes, szezonális helyi termékek népszerűsítésében, az erdei, mezei, kerti vadon termő növények, gombák környezetbarát gyűjtésében, használatában és „visszatanításában”, a gyógyélelmiszerekre, egészséges táplálkozásra való figyelemfelhívásban és a helyi közösséget támogató és nem kihasználó fenntartható (szelíd, zöld, öko) turizmusban.

“Olyan vállalkozás ez, mint az építészetben a Bauhaus, mely visszanyúlt a régi építőanyagokhoz és természetes formákhoz és ebből egy újat alkotott. A turizmusban is létjogosultsága van egy ilyen irányzatnak!” – emelte ki az Utazás kiállításon dr. Németh Ibolya, a Mecsek Zöldút Egyesület elnökségi tagja, környezeti nevelő.

Egyik legrégebbi és legismertebb ‘termékük’ a “Mecsek ökocsali”, melynek lényege, hogy a falusi vendéglátók egy asztalra teszik fel termékeiket és igény szerint eljuttatják ezt különféle városi rendezvényekre, konferenciákra.

“Több díjat, rangos elismerést is nyertünk, a legnagyobb ezek közül a tavalyi EDEN pályázat volt, melyre rengeteget készültünk. Sajnos a magyar közönség még nem ismer bennünket eléggé.” Dr. Németh Ibolya (azaz Bia) szerint  megváltozott a falusi turizmus Magyarországon, nem tud a korábbi vendégkör jönni, egy célcsoport (elsősorban a tanárok, értelmiségiek, nagycsaládosok) most teljesen eltűnt a színről, mely részben a megváltozott anyagi körülményekkel magyarázható. Emellett tucatszámra jelennek meg a wellness ajánlatok is, melyek a korábbinál lényegesen olcsóbbak lettek és többen inkább ezt választják.”

A Mecsek Zöldút és a Bio Bia felelősségteljes falusi élet és vendéglátás megálmodója szerint  ez a fajta turizmus egy egészen más élményt kínál. Itt a római lakomáktól kezdve, a gyógynövényes programokig, Pálos kolostor látogatásig, holdtölte túráig, a mecsekaljai Angster orgona koncertig minden program egy különleges, egyedi élményt kínál. Bia igazi kihívásnak tartja a környék természeti és kulturális látnivalóinak megismertetését, mivel az a tapasztalata, hogy a magyarok nem ismerik valójában a Mecseket. Jelenleg ugyanis Pécsért és a villányi borturizmusért utaznak ide, de a Mecsek teljesen kimarad az útitervből. Az EDEN pályázatot nyert Mecsek Zöldút elnökségi tagja mindemellett fontosnak tartja a környezettudatos szemléletformálást, melyet véleménye szerint nem lehet elég korán elkezdeni.

A teljes cikk itt olvasható.